Pil venstrePil høyreDekor, prikker

Du er her:

IVAR trenger ny innkjøper

Vi er på jakt etter deg som er god på offentlige anskaffelser.

Din viktigste oppgave vil være konkurransegjennomføringer for inngåelse av rammeavtaler. Innkjøpsprosessen gjøres innenfor regelverket for offentlige anskaffelser, fra planlegging til tildeling av kontrakt. Arbeidet krever samarbeid med øvrige avdelinger i IVAR for utarbeidelse av konkurransegrunnlag, evaluering av tilbud, samt valg av leverandør.

Aktuelle arbeidsoppgaver

- oppfølging for økt bruk av rammeavtalene
- oppfølging og ajourhold av konkurransemaler i kvalitetssikringssystemet
- planlegging, veiledning og utarbeidelse av konkurransegrunnlag, samt kunngjøring av konkurranser
- koordinering av anskaffelsesprosesser, herunder rammeavtaler, investeringskjøp og rådgivning innkjøpsspørsmål
- rådgivning ved utarbeidelse av konkurransegrunnlag
- avtaleforvaltning og leverandøroppfølging
- analyser av innkjøpsdata, avvik/avtalelojalitet, prisutvikling, rapportering og oppfølging av tiltak
- rådgivning til andre avdelinger om offentlige anskaffelser, samt bistand ved evt. klagehåndtering
- bistå i prosessen med digitalisering av innkjøp. Implementering og vedlikehold av E-handelsløsning og elektroniske innkjøps-/avtaleverktøy

Kvalifikasjoner

- høyere relevant utdannelse.
- god økonomisk, juridisk og forretningsmessig forståelse og relevant erfaring
- solid erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser og konkurranser kan kompensere for formell utdannelse

Førerkort kl. B.

Ønskede kvalifikasjoner

- erfaring fra konkurransegjennomføringer/innkjøp/anskaffelser innen offentlig virksomhet
- god kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne
- erfaring fra operativt og strategisk innkjøp
- erfaring med elektroniske innkjøpsløsninger er foretrukket
- generelt god kjennskap til relevante IT-verktøy
- inngående kompetanse og ferdigheter i bruk av regneark til økonomiske analyser

Personlige egenskaper

Vi søker deg som er åpen, engasjert og pålitelig, er strukturert og har en løsningsorientert innfallsvinkel til oppgaver og utfordringer
Det legges stor vekt på serviceinnstilling og samarbeidsevner.
Det er ønskelig at du kan kommunisere godt på alle nivå i vår virksomhet også med våre eksterne kunder og samarbeidspartnere.

Krav til språkkunnskaper

Det stilles krav om norskprøve 3 for fremmedspråklige søkere. Dette kravet kan fravikes dersom det kan dokumenteres god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.

Vi kan tilby

-fleksibel arbeidstid, dyktige kolleger og trivelig arbeidsmiljø
-gode velferds-, pensjons- og forsikringsordninger
-spennende selskap som står foran nye utviklingsområder

Søknad sendes

Søknad sendes og behandles kun elektronisk og vi ber deg derfor søke via vårt rekrutteringssystem. Det er ikke mulig å legge ved attester og vitnemål. Disse må du ta med på et evt. intervju. Vi ber deg også fylle ut CV fullstendig. Alle henvendelser behandles konfidensielt, om ønskelig i innledende fase. I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjøres det oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført i opp på søkerlisten. Om dette blir aktuelt vil du bli kontaktet av oss. Dersom du har spørsmål knyttet til søknadsprosessen, ta kontakt med personal på tlf. 51 90 85 00.

Søknadsfrist  11.06.2017                        Utlyst dato                                        Vårref             8-17 JKA

Kontaktperson:  Innkjøpsansvarlig Geir Strømland.  Mobil: 47 50 95 65, E-post: geir.stromland@ivar.no